Zpět na blog

Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Jak uplatnit poznatky z knížek a kurzů v praxi a udělat z nich návyk

Většina z nás čte různé knihy nebo absolvuje kurzy o prodeji, vedení týmu, osobním rozvoji… Potkáváme se však s otázkou: Jak všechny tyto poznatky převést do praxe a udělat z nich návyk?

Knih, workshopů a přednášek je spousta a nám se líbí všechny. V tom je ten problém!

Jdeme na přednášku o překonání strachu. Koupíme si knihu o komunikaci. A nakonec si na youtube pustíme video o řeči těla.

Snažíme se absorbovat co nejvíce informací z různých směrů, vytvořit z nich nějaké ucelené sdělení a to hned implementovat. A najednou zjistíme, že to nefunguje. Nejde to a my nevíme proč. Vždyť všechny načerpané poznatky jsou správné, přesto se nám je nedaří zužitkovat.

Co s tím?

Podělím se dnes s vámi o přístup, na který jsem si přišel a který mě samotného posouvá v určitých dovednostech. Jeho základní myšlenka zní: Zorganizujte si svoje vzdělávání.

Ano, vzdělávání musí být organizované – cílit na jednu dovednost, kterou si vybereme, a jen na tu se soustředit.

Například víme, že nám dělá problém komunikace. Ale jaká, kdy a s kým? S klientem samotným nebo prezentace před větším počtem lidí? Nebo nejsme dostatečně asertivní či nám u prodeje rychle dojdou argumenty?

Důležité je co nejvíce specifikovat to, v čem chceme prohloubit dovednost. A na základě specifikace si stanovit konkrétní cíl, co se chceme naučit. Přišli jsme třeba na to, že nevíme, jak začít komunikovat s klientem na obchodním jednání. Víme, co chceme zlepšit, máme stanovený cíl a teď vyhledáváme relevantní informace pouze k tomuto tématu. Do googlu nebo youtube zadáme „jak začít obchodní jednání“. Stejně tak knihy a kurzy si vybíráme právě s tímto tématem. Soustředíme se jen na něj. Jestliže chceme prohloubit více dovedností z různých směrů, děláme to postupně, každou zvlášť. Až se naučíme jednu, přistoupíme k další.

Když se budeme soustředit pouze na jednu dovednost, můžeme rovnou nabyté informace implementovat a zároveň vyhodnocovat.

Zkuste zvolit jednu cestu a sledujte, jestli funguje. Pokud ne, vezměte si ponaučení a zvolte jinou.

Vzdělávání je proces, který vyžaduje soustředění. Skákáním od jednoho k druhému ničeho nedocílíte. Určete si jednu dovednost, kterou se chcete v nejbližší době naučit nebo ji zdokonalit a jen té se věnujte.

Přeju vám úspěšné obchody
Honza

ps: Dejte si pozor, abyste prohlubovali nejen slabé, ale i silné stránky. Vzdělávání musí být vyvážené ;)

Nové články pro obchodníky, vedoucí obchodních týmů a majitele firem vydávám na blogu Školícího centra Jana Laibla.

Tipy a návody pro dosahování vyšších obchodních výsledků od specialistů z Prospirio

Přidejte se k největší komunitě obchodníků a majitelů, kteří již tipy odebírají.

Témata jako motivace, zvládání námitek, vedení schůzky apod.

Vedení a budování týmů, nabírání a adaptace obchodníků, zvyšování výsledků.

Co pro vás dělám

Píšu

Ne! Já nic nechci
Ne! Já nic nechci

Kniha pro nové i pokročilé obchodníky, kteří se rozhodli pracovat na...

Šéfe! Oni nic nechtějí
Šéfe! Oni nic nechtějí

Kniha pro vedoucí týmů, kteří chtějí, aby jejich obchodníci více prodávali.

Bonboniéra pro obchodníky
Bonboniéra

48 úvah o prodeji, motivaci a životě, kterými se řídím.









Točím

Energeťák pro obchodníky
Energeťák

Pořad, který vám vlije do žil novou obchodnickou energii...

Show #janicnechci
Videa pro obchodníky

Série #janicnechci, #laiblovka, nové otázky obchodníků...

Online kurzy
Online kurzy

Natočil jsem pro vás několik praktických online kurzů, které...









Pořádám

Workshopy pro jednotlivce
Workshopy pro jednotlivce

Rozvíjíme obchodní dovednosti a posouváme vaše výsledky na novou úroveň.

Workshopy pro firmy
Workshopy pro firmy

Rozvíjíme týmy, maximalizujeme výsledky. S námi firmy rostou!













Posouvám

Obchodní výsledky ve firmách na novou úroveň
Obchodní výsledky ve firmách na novou úroveň

Nastavuji obchodní strategie ve firmách, abychom dosáhli stanovených cílů.

Majitele a ředitele do strategického vedení
Majitele a ředitele do strategického vedení

Konec role provozáka. Posuneme vás do role strategického leadera s jasnou vizí, kterou všichni následují.