Ve sféře obchodu se pohybuji dlouhé roky. Žádný obchod není úplně stejný jako ten předešlý. Co zákazník, to osobnost. Co obchod, to nová výzva nebo situace, jež mě nutí k přemýšlení. A za ta léta se mi v hlavě nastřádalo mnoho myšlenek, mnoho otázek, na které jsem hledal odpovědi.
A některé odpovědi se mi najít podařilo…
Zajímá vás například, co by dělal obchodník, kdybyste ho vysadili na pustém ostrově?
„Pokud by někdo takového obchodníka vysadil na pustém ostrově, tak má opravdu vysoké šance na přežití. A proč tomu tak je? Jeho mentální nastavení mu nedovolí, aby se tam zbláznil. Je totiž zvyklý na různé neúspěchy, odmítnutí a je duševně odolný. Bude proto hledat řešení jak přežít. I proto je pro mě osobně obchodnická profese jednou z nejhezčích, i když zdaleka ne nejlehčích, které si můžeme vybrat.“
Nejen o obchodníkovi na pustém ostrově se dočtete v mé nové knize Bonboniéra pro obchodníky. Obsahuje 48 krátkých úvah, ale i různých tipů a vychytávek, které mě naučila praxe. Dozvíte se mimo jiné, proč se někteří obchodníci stydí za svou profesi, jak být s klientem rovnocenným partnerem, jak předejít vyhoření, nebo proč péče o zákazníky neznamená vařit jim jen kávu.
A proč zrovna bonboniéra? Co text, to bonbonek. Můžete si každý den přečíst jeden, a nebo když vás přepadne mlsná, klidně celou knihu smlsnout naráz. A tak jako bonbony v bonboniéře, tak ani tyto texty nejsou všechny stejné. Některé úvahy vás přinutí se zamyslet, jiné vás motivují, další přinesou konkrétní či alegorické příběhy o vztahu obchodníka a jeho klienta. Další například užitečné rady týkající se otázky, proč na konci měsíce nevycházíte s penězi.
„Často tvrdím, že profese obchodníka je jednou z nejhezčích profesí, které si můžeme vybrat. Zároveň je ale jednou z nejtěžších. Možná by tedy stálo za to připomenout si, co je na této profesi vlastně tak pěkného a proč ji považuji za jednu z nejlepších.“
Nezbývá než popřát vám chutné počtení.