Dost často slýcháváme nebo dokonce sami říkáme, že “nemáme čas”. A není vůbec od věci se podívat na to, co to vlastně znamená.
Když vám řeknu: “Pojďte se se mnou zítra dívat do bílé zdi, budeme jenom tak čučet, nic nebudeme dělat,” co mi na to asi tak odpovíte…? Pochopitelně, že nemáte čas.
A když vám řeknu: “Zítra se mnou můžete jít pod balkón, frajer tam bude vyhazovat pětitisícovky, co pochytáme, je naše…”? Tak na to, velmi pravděpodobně, čas mít budete.
Co se změnilo? Změnil se čas? Ne. Čas je stále stejný.
Změnil se obsah času, to znamená důležitost.
Takže pokud nám někdo říká “nemám čas”, tak nám vlastně říká: “To, co ty po mně chceš, není pro mě důležité, nedávám tomu žádnou váhu.”
A stejně to funguje i u nás samých. “Nemám čas, nestihl jsem to…” Jestliže jsem něco nestihl, tak to pro mě nebylo tak důležité. Protože kdyby bylo, tak jsem to stihnul.
Zkuste si na tento důvod vzpomenout při vašem příštím jednání se zákazníkem. Pokud vám řekne, že nemá čas, nedává tomu (zatím) dostatečnou prioritu.
A mým úkolem nyní je zákazníkovi z toho tu prioritu udělat. Zvlášť v případě, že vím, že by tam z jeho strany měla být.
Pokud tedy klient nemá čas, nehledejte, kdy ho mít bude. Hledejte důvod, proč si ho má udělat.
Přeju úspěšné obchody
Honza
ps: způsoby, jak “z toho zákazníkovi udělat prioritu”, by měly být součástí vašeho sales skriptu; jestli ale tápete, pošlete mi otázku do příštího dílu show #janicnechci